tisdag 9 februari 2010

En gepard beställd!

Med hem från dagis igår har min son en lapp om att de ska ha maskerad på fredag med temat djur och natur. Vi letar lite där hemma vad vi har och jag hittar hans drakdräkt som jag tänkte han kunde ha och antingen vara drake, dinosaurie eller krokodil. Men det dög inte. Imorse säger han väldigt bestämt - mamma jag ska vara en gepard på fredag! Jag försökte förklara att vi inte har kläder till det men då tittar han stort på mig och säger "men vi kan måla mig i ansiktet, det får man, och sedan kan du sy något mamma!" Tja, vad säger man.... så nu är det väl bara till att leta gepardtyg och fundera ut något smart att sy, som går lätt och snabbt! Några förslag?

6 kommentarer:

malin sa...

Vad härligt när barnen inte blir låsta i tankarna utan bara ser möjligheterna! Du kan ju antingen sy en heldress med en svans, eller byxor och tröja bara!

Singh sa...

Kanske en huva med öron på och tröja byxa som Malin föreslår. Om tyg inte låter sig finnas, kanske du kan ta nåt enfärgat brun/orange och göra prickarna med textilfärg.

Drakdräkten var ju superfin, mycket bra idé!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kikar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html

..med chans att vinna ett presentkort från en finfin inredningsbutik :)

Klara sa...

Du kan for eksempel lage ører og feste på en hårbøyle. Det er ikke så varmt som å ha ørene på lue. Så kan du lage en skinnvest med prikkemønster på og resten brune klær. Med ansiktsmaling i tillegg blir det en flott gepard:-)Lykke til uansett hvordan du finner ut hva du skal gjøre. Spennende.

RÄVENoRÄKAN sa...

Ingen "cheetah", men väl en leopard-dräkt finns det tips på här: http://www.husqvarnaviking.com/se/779_845.htm. Kanske kan du få lite inspiration där.

Anneli sa...

Tack för alla superbra förslag! Har skissat lite på det och ska snart lägga upp det på bloggen!