onsdag 24 februari 2010

Nystylad kille!

Här har vi en nystylad kille! Kanske inte direkt ugglor i mossan men med ugglor på tröjan och elefanter på benen. Plötsligt har alla kläder blivit för små - konstigt nog har de krympt mest kring midjan på honom.... vet inte dirket vad det betyder men det brukar ju även mina kläder göra... måste vara något med vår tvättmaskin....
Iallafall så var det hög tid att sy nya byxor. Här är ett par jeans - tillklippta av mina gamla jeans - med gröna fickor med elefanter på. De blev riktigt bra, mjuka och sköna. Här på bilden ser de lite konstiga ut i grenen men det är nog mest han som står lite konstigt. I midja och benslut har de limegrön mudd.
Till det blev det en uggletröja med randiga ärmar i raglanmodell. Tyget är från SoS och mönstret är från någon Ottobre tidning, dock något modifierat. Har även klipt till ett par byxor i limegrön velor och med uggletyget i fickorna. Kommer att bli läckert till tröjan.

4 kommentarer:

Singh sa...

Störtskön tröja! Fina tyger i en läcker design.

miiaoo sa...

Hej

Hittade din blogg för några dagar sen och jag gillar den! Lade till mig som följare!
Ha det gott!

Anonym sa...

vad fina kläder!!

Hos mig kan du vinna vackra ljuslyktor! Kanske något att ha vid arbetsplatsen ?

http://dendarelin.blogg.se/2010/february/lys-upp-vardagen.html

/Elin

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jättefina kläder!! =)

Vill oxå tipsa dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny *kalastävling*..

http://uj76.blogspot.com/2010/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

..bokstavligt talat ;)