tisdag 15 maj 2012

Min vårkavaj!

Eftersom det var ett tag sedan jag bloggade finns det en hel del alster att blogga om. Något som jag finner värt att lyfta fram är den här kavajen som jag sydde till mig själv för några veckor sedan.

Jag gillar färg och gärna mycket så därför blev det en väldigt färgglad kavaj. Jag har gjort den med inspiration av hur Desigual skär sina kavajer och kappor.  Ursprunget är från en kavaj i Ottobree men sedan omarbetad för att få till mitt eget snitt. Det var en hel del pillande för att få kombinationen rätt men jag känner att resultatet blev som jag tänkt mig. Måste i ärlighetens namn säga att jag har sprättat ett par sömmar, sytt om, och sprättat igen men skam den som ger sig... Särskilt knivigt var det med kragen för att få rätt form och fall på den. Men till slut satt det!

När jag var i gång så passade jag även på att sy ett nytt mobilfodral i samma tyger, matchar snyggt!


Framsida:

och baksida:

Mobilfodral:

1 kommentar:

Kajsa sa...

Annorlunda men tuff=)