fredag 18 maj 2012

Kort tuff tröja till stora tjejen!

Min dotter har varit på mig att hon ville att jag skulle sy en av de där korta tröjorna som är så moderna. Så idag var det dags! Vi hade en "tjejstund" i syrummet och det här är resultatet!

Vi ritade av en annan tröja hon har, gjorde ett enkelt mönster som i princip består av två delar, en fram och en bak. Som en applikation sydde vi på ett fotografi av henne och la ett rött nät över. Därmed fick det även bli en röd dekorsöm.

jag hade en del problem med just dekorsömmen. Sydde med min coverpro men jag har mycket strul med sömmen, den tappar några stygn lite då och då och så måste man dra upp allt eller sitta och fiska upp de förlorade stygnen.  Till slut fick jag iallafall ordning på det och tjejen ser nöjd ut :-)


Närbild på applikationen: 

Inga kommentarer: