fredag 31 oktober 2008

Överlycklig dotter!


- hennes tunika är klar! Efter lite strul är nu äntligen hennes efterlänktade vovetunika klar -lyckan är stor! I det stora hela blev jag nöjd, särskilt med ärmarna och fallet/tyngden i ärmslutet. Halsrigningen var det dock lite strul med. Känns lite vid tycker jag, satter därför först ett gummiband i mudden för att rynka den lite men det blev inte snyggt alls. Så denna fick jag ta bort igen, pressade lite på mudden och inser att den är nog bäst som den är. Till nästa gång ska jag dock ta in halsringningen lite eller rynka lite gran mitt fram innan jag sätter på mudden.

Ikväll ska vi på middag hos några vänner - då tänkte jag att båda barnen ska ha sina nya vovekläder på sig. Ska försöka fånga dem på bild så kommer de här sedan!

Inga kommentarer: