tisdag 28 oktober 2008

Dinomössa



Ingen tunika blev det igår till min flickas besvikelse. Istället blev det en ny mössa. Min son har kommit på en ny kul lek på dagis - gräva ner sin mössa! På en vecka har vi blivit av med två mössor! Så nu har jag sytt en ny - med en liten söt dino på! Är några gamla fleecefiltar som fått ny användning och det blev ju inte så dumt. Lillkillen gillar den iallafall!

Tänkte jag skulle sy en halsvärmare som hör till. Vill ha den som en scarves och med tryckknappar bak. Har sytt flera dreggelscarves så det går väl att bygga på samma princip. Bör väl dock gå lite högre upp i halsen, ska fundera lite på hur jag ska ändra mitt mönster. Tips?

2 kommentarer:

Anki på sytt/vurm sa...

Jag gillar denna modell oxå, har gjort den tidigare, dock funkar den ju bäst med trikå eller fleece.
Den med öronlappar jag sydde funkar ju bra i stumt tyg oxå.
Och då finns ju så många fler mönster att välja på, det gillar jag!

Anki på sytt/vurm sa...

hej, hoppas dina föräldrar oxå betalt med Handelsbankens kort, det hade jag gjort och nu får jag pengarna tillbaka!
Tack för info du skrivit på min blogg,det ordnar sig :D