måndag 3 november 2008

Håll huvudet varmt...


Så har det då blivit mössa till tjejen också! Rosa med kronor på och lila foder - helt enligt hennes önskemål. Var lite knivigt att få ordning på modellen. Har ritat mönstret själv, dock med inspiration av Ankis fina mössor på http://www.vurm.se/pahuvudet.html . Min variant var ett ganska enkelt mönster som med lite trixande satt riktigt bra. Den kommer hålla henne varm och go! Sydde en liten halsvärmare som kunde matcha till. Blev ganska nöjd. Så pass att jag gav mig på att sy ett kitt till till hennes kompis som hon skulle på kalas till i går. Gjorde lite småändringar i mönstret och det blev faktiskt ännu bättre. Fick även en liten tofs längst upp med ett litet hjärta på. Blev lite brått på slutet, kalaset skull börja, så jag glömde fotografera den, lite snopet! Jag får hoppas jag kan fånga ägarinnan på bild när hon har den på sig :)

2 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

oj, sicka tjusiga prinsess-mössor!

Anneli sa...

Vad glad jag blir! Tack!
Min lilla prinsessa där hemma älskar dem :)