onsdag 19 januari 2011

Kjol med virkade detaljer


Strax innan jul sydde jag denna kjol men den har inte blivit bloggad om förrän nu. Kjolen består av två olika tyger - jeanstyg och ett randigt lite grövre tyg (är lite osäker på exakt vad det är för tyg, hittade det i mina gömmor...) Skarven på tygerna är inte exakt mitt fram utan sitter lite vid sidan. För att göra det hela lite roligare ville jag brodera något på jeanstyget. Men efter lite funderade kom jag fram till att det kunde vara kul med något virkat. Problemet var att jag inte är så duktig på att virka... Men efter lite övande fick jag till tre "blommor" som jag kunde sätta på. Slutresultatet blev ganska bra tycker jag :-)

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Snyggt och roligt!

KRUMELEJ sa...

Vilken underbart fint detalj. Jättesnyggt!

Lotta | Makaio smycken sa...

Jättefint med brodyr på. Kul!