lördag 1 januari 2011

God fortsättning!

Jag hoppas ni alla har haft ett riktigt bra 2010 och att 2011 blir ännu bättre!

Nyårsafton igår (vilket var väldigt trevligt hos underbara vänner, stort tack!) gör att jag känner mig lite trött idag - vilket gör det till en perfekt dag för lite bloggande!

Årets tomte var en riktigt sytomte - han kom med inte mindre än två symaskiner till oss!! Jag fick min efterlängtade Janome Cover Pro 1000 CPX! Den har fått plats i mitt syrum där det nu står tre maskiner och jag känner att min samling är komplett :). Har testsytt med den och den gör jättefina sömmar! Klurar nu lite på hur jag på bästa sätt fäster sömmarna - någon som har tips?


Och sedan så fick min dotter sin första symaskin - Janome SewMini Delux! Den är hur söt som helst och passar helt perfekt till henne. Den är kraftfull som en riktigt symaskin men mindre och går inte så fort. Hon blev helt salig och vill nu bara sy :) Vi har satt den på ett litet bord i mitt syrum så att vi kan sitta där tillsammans och sy.
Tänk var mycket vi nu ska sy - min dotter och jag!

2 kommentarer:

Made by Inferno sa...

Åååh vilken söt maskin du köpt till dottern, en sådan vill jag också ha till mina syglada barn!! Vart har du köpt den och ungefär vad kostar den?

MVH Martina//madebyinferno

Anneli sa...

Ja visst är den söt! Den är köpt på Gregers symaskinsaffär i malmö, http://www.gregersy.se/
Kan varmt rekommenderas!