torsdag 24 juni 2010

Midsommarkjol!


Så var det då min tur att få mig en ny kjol :) Den här kjolen ska jag ha på midsommar har jag tänkt mig. Har använt tre olika bomullstyger för att få ett livfullt mönster, gillar kombinationen av dessa tillsammans. Funderade mycket på hur jag skulle sy ihopa dem, sy med stickning etc men beslutade mig tillsist för att prova en täcksömn från min overlock, lite pilligt att sy med täcksöm på den (det är ju inte det den är till för) men det blev fint tycker jag. Blev av det väldigt sugen på en cover pro (läser min man det här blir han inte glad....)
Klippte även ut runda ringar av det ena tyget och sydde fast dessa som applikationer för att "busa till det lite". Och sedan, när egentligen allt var klart, broderade jag dit ordet "love" på baksidan. Faktiskt första gången jag broderar något så det blev en enkel brodyr med kedjestygn. Resultatet till slut blev jag riktigt nöjd med :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Din man har nu läst "det här" och är det en cover pro (det låter som något helt annat) du vill ha får du önska dig en. Man vet aldrig om tomten vaknar tidigt i år. Som okunnig i ämnet är det dock lite svårt att fatta att man behöver 3 olika symaskiner, men som sagt: vad vet jag.