tisdag 20 september 2011

Bröllopsfin!




För ett par veckor sedan var vi på ett helt underbart bröllop på Kreta! Det var min bror som gifte sig och närmsta familjen följde med. N behövde en ny dress till bröllopet så det var bara att sy :-). Eftersom vi väntade oss ganska fint väder så fick det bli short och kortärmad skjorta i linne. Var faktiskt första gången jag sydde en skjorta och första gången som jag sydde en riktig gylf i byxorna. En utmaning som faktiskt gick väldigt bra. Det tog lite tid att sy dressen, den hade många detaljer som jag ville få bra och bra tycker jag att det blev :-).

Bröllopet var helt underbart så jag måste dela med mig lite av det också :-). Lite delaktig var jag också (förutom att jag var där alltså) - jag gjorde lite ändringar på hennes brudklänning, den hade ursprungligen ett släp som jag plockade bort och lade upp klänningen. Sedan är det jag som gjort håruppsättningen och dessutom fungerade jag som bröllopsfotograf!

Inga kommentarer: