torsdag 21 oktober 2010

Min lilla kille blir stor!


Idag fyller min lilla kille 5-år! Blir riktigt stor. Det första han gjorde i morse var att springa så fort han kunde genom huset. När jag frågar vad han gör tittar han förvånat på mig och säger - "ser du inte hur mycket snabbare jag har blivit nu när jag är fem?" och såklart gjorde jag det :-)

Det blev några presenter i morse och kommer att bli fler i kväll. Då kommer han bla att få dessa tröjorna och tillhörande mössa. Jag hoppas de är tillräckligt tuffa för en 5-åring. Väldigt viktigt att allt är tufft just nu... Har även sytt ett par byxor som han ska få. Ska försöka få till en bild, återkommer med den.

Tröjorna är sydda i tyg från SoS. Robottröjan är sydd ifrån ett mönster i Ottobre. Monstertröjan är en omritning och ändring av samma mönster.

6 kommentarer:

Fröken Generös sa...

Stort grattis till 5-åringen - säker på att han kommer att gilla sina nya kläder! Kram Helena

Åsa Tidqvist sa...

ja vad stora de blir, och SÅKLART springer man snabbare när man fyllt fem! snygga tröjor, hoppas vi får se live-bild sen!

Anonym sa...

Han är ju ganska söt :) Klart han blev snabbare!
Kram till födelsedagen från Oslo

Maria sa...

Hälsa och gratulera. Säg att han inte får springa för fort, mamma och pappa måste ju hänga med:)

Fangoria sa...

Vilka himla snygga tröjor!!! Grattis till 5-åringen!!

JuMel sa...

Jättesnygga tröjor i härliga färgkombinationer!