tisdag 11 maj 2010

Så här blev det!


Måste säga att jag är mycket nöjd med min overlock! Har nu provat på de flesta sömmar och känner att det fungerar och blir bra - hade dock lite problem med att sy blindsöm - någon som är bra på det? Gjorde alla inställninggar enligt boken men fick inte sömen på baksidan snygg, dvs den som overlockade kanten, nästningen in i tyger blev lite bättre, svårt dock att få den att ta lagom mycket, lite syns på framsidan.

I övrig blev klänningen bra, resultatet syns ovan. Syddes till min svågers bröllop som var nu i helgen - jättelyckat och väldigt trevligt!
... och nej, det här var inte nyheter... den kommer om några timmar....

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilken fin klänning! Och jag gillar det här vita och vårfräscha utseendet som bloggen har fått. :)

KRUMELEJ sa...

Hej och tack för kommentaren på min blogg. Vad kul att hitta hit och vilken fin klänning. Jag förstår att du är nöjd.