onsdag 1 juli 2009

Akut behov


... av shorts till lillkillen fick sytorkan att upphöra! Ett par bermuda shorts i camouflage tyg blev det. Var riktigt roligt att sy igen! Min mage gillade dock inte riktigt att sitta så upprätt som behövs för att sy, blev därmed bara ett par men kanske kan jag ge mig på ett par till idag :). Utgick från ett mönster i Ottobre nr 3/2009 och gjorde vissa ändringar/anpassningar. Tänkte att samma modell kan användas som både långa byxor och kortare shorts. Döpte då modellen till "brallan".


Modell:
Långa shorts av "brallan"


Mönster:
Utgått från Ottobre nr 3/2009 men gjort vissa ändringar
storlek 104


Tyg:
Camouflage tyg med blå inslag från SoS

4 kommentarer:

Thina Björk sa...

Hejsan! Såg att du sydde barnkläder.. En fråga... Vet du vart jag kan få tag på Rosa-Camoflauge färgat bomullstyg??? Tänkte sy påslakanset samt spjällskydd till dottern min...

Tacksam för svar

Kram Thina

Anneli sa...

Hej Thina,
Jag har köpt ett rosa camouflagefärgat tyg på Stoff och stil i Malmö (finns även som webbutik). Det ser likadant ut som det jag sytt shortsen av men istället för det blåa är det rosa. Båda dessa tygen köpte jag i fjol så jag är inte helt säker på att det finns kvar men du kan ju kolla. Lycka till!

Aleisa Ribalta sa...

hej, vad fina blev dem, inte så ofta man ser pojkkläder på syblogvärlden, jag till och med upptäck att det var du som gjorde en kinadockor klänning som jag var helt förälskad i, hehe, budit på tradera men inte vunnit. nu har jag börja att sy inspirerat i alla duktiga er. kram!

Anneli sa...

Hej Aleisa,
kul att du gillar det jag gör och att du hittat min sida! Håller med dig om att det är för lite pojkläder i sybloggvärlden. Ska försöka blidra till lite fler :)
Kram och lycka till med syandet!