måndag 27 april 2009

Vårkänslor!

Vilket underbart väder det är! Har verkligen känts som sommar i helgen. Nästan synd att sitta inne och sy, undra om man kan ta ut symaskinen...
Iallafall har det blivit en vårklänning till tjejen. Har ritat en ny modell. Som ni säkert ser är den inspirerad av flera av era andras klänningar här, men har försökt att göra den på mitt vis. Min dotter tyckte den såg ut som en fjäril med "vingarna" i ärmarna så jag bestämde att modellen får heta just "Fjäril".
Tyget med Kinaflickorna har jag varit förtjust i ett tag och köpt för några veckor sedan men inte riktigt vetat vad jag skulle göra med. Kände att det blev för mycket med en klänning i enbart det tyget. Gillar den här kombinationen, kommer till sin rätt här. Har lite mer tyg över så det blir nog en kjol också med samma tygkombination.

Modell:
Klänning "Fjäril"

Mönster:
Eget i storlek 116

Tyg:
Både det prickiga tyget och det mönstrade med kinaflickor kommer från Stoff & Stil

5 kommentarer:

Strömming sa...

Jättesöt klänning i fin modell! Fjäril var ett bra namn på modellen!

Sandra sa...

Fin klänning!

Och det är som du säger, tygerna passade väldigt bra tillsammans.

Mia sa...

Jätte fin klänning !!
Har själv samma tyger hemma och tanken är att göra en klänning av det.
Kul att se din variant :)

Älskade Hjärtegryn ® sa...

underbar klänning :)

angelmax sa...

jätte fin klänning