onsdag 11 februari 2009

Äntligen är elefantklänningen klar!


Efter ytterligare en omgångs sjukdom, denna gång jag, så har elefantklänningen blivit klar! Är ganska nöjd med den. Rynkningen vid livet blev lite ojämnt, vilket stör mig, får väl skylla på febern... Är också lite orolig för att den ev är för bred... är inte provad ännu, vi får väl se i eftermiddag när tjejen kommer hem. Men det går ju att justera!

Tror att elefanterna har gått mig lite på hjärnan (eller så är det febern som spökar) men låten "en elefant promenerar, på en liten liten spindeltråd, det tycker han är så intressant så han går och hämtar en annan elefant, två elefanter ......" Ni fattar evighetsprincipen... kul sång att gå och nynna hela dagen, inte ens barnen är hemma och kan uppskatta det...

Tyg:
Rött och vitt elefanttyg från Soff och Stil samt matchade rött jersey tyg samma ställe.

Mönster:
Eget i storlek 116

Modell:
"Kickis" med kort ärm

4 kommentarer:

IRMa sa...

Söt, gillar verkligen det tyget.

Errajka sa...

Ååå vad jag längtar efter mitt elefanttyg när jag ser din kreation! Har beställt en hel massa från stoff och stil, mycket fina grejer i deras katalog, visst? :) Nu ska jag kolla in mer saker du gjort... :)

Anneli sa...

Ja visst är det ett underbart tyg! Ser fram emot att se vad du kan hitta på med det.

Äppel Päppel sa...

Jättefin! Härligt tyg! Har också spanat in det hos Stoff & Stil, får nog ta och beställa det! Nu ska jag kika runt lite till här hos dig!